środa, 28 listopada 2012

Roszponka koktajlowa

Roszponkę dotąd spożywałam wyłącznie w sałatkach i na szczęście, bo można przecież gotować i serwować ją podobnie jak szpinak. A jak wiadomo, wysoka temperatura niszczy witaminę C, której w roszponce jest więcej niż w cytrynie! Dlatego też to właśnie roszponka stała się bohaterką mojego dzisiejszego koktajlu.

Roszponka jest nazywana królową wśród warzyw - zawdzięcza to skojarzenie znanej historii z bajki Braci Grimm, o królewnie Roszpunce. Warzywo to staje się przyczyną późniejszych komplikacji życiowych, ale też z pewnością przysłużyło się szczęśliwemu zakończeniu dzięki długim włosom królewny. Tak sobie pomyślałam na skróty, że dieta bogata w roszponkę wspiera urodę, włosy, skórę... Zainteresowanych odsyłam do bajki w brzmieniu oryginalnym, bo jeszcze parę słów i przekonam wszystkich, że Roszpunka piła zielone koktajle :-))
A może piła? Hmmm...

Smak roszponki uznawany jest za neutralny, lekko orzechowy, ale dla mnie doskonale wyczuwalny i lekko ostry. Po zmiksowaniu roszponka dominuje smak koktajlu, mimo tak mocnych owoców jak banan, czy kiwi. Soczysta zieleń napoju wskazuje na dużą zawartość chlorofilu, czyli zielonej krwi, co już brzmi obiecująco. Spożywanie roszponki przyczynia się do poprawy składu krwi - dotlenia, naprawia, ulepsza... Pomaga w tym wspomniana witamina C, a także żelazo, prowitamina A, witaminy z grupy B, cenny wapń, fosfor i potas. Roszponka jest szczególnie pożądanym warzywem w okresie zimowym i w czasie wiosennego przesilenia, zatem warto już teraz na stałe wprowadzić ją do naszego zielonego menu.

A oto mój królewski roszponkowy koktajl:

  • banan
  • gruszka
  • kiwi
  • roszponka
  • woda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz