poniedziałek, 4 lutego 2013

Zielona super żywność - Maca Peruwiańska

Jak już wielokrotnie zeznawałam, jestem fanką super żywności. Produkty, których spożycie jest niczym napełnienie organizmu nektarem i ambrozją, pociąga mnie i fascynuje. Dla mnie ta żywność jest bardzo, bardzo zielona :-) Daje nadzieję na lepsze, zdrowsze i czystsze życie.


A oto dzisiejszy zielony koktajl MACA:
  • banan
  • jabłko
  • gruszka
  • awokado
  • szpinak
  • 2 łyżeczki maki
  • woda

Korzeń Maki znalazłam jako składnik specjalnych kompozycji koktajlowych wspomagających funkcjonowanie organizmu. Taka bomba energetyczna, odżywcza i prozdrowotna. Zainteresowałam się tym specyfikiem i znalazłam więcej informacji na ten temat.

Maca jest rośliną spotykaną na nieurodzajnych wysokogórskich obszarach w Peru i Boliwii. Korzeń tej rośliny zyskuje gamę niezwykłych składników poprzez  konieczność egzystowania w trudnych warunkach. Z racji tego, iż na plantacjach z trudem osiąga swoje właściwości, zbierana jest głównie z obszarów naturalnie czystych ekologicznie.

Maca dostępna w Polsce występuje zazwyczaj jako suplement diety w postaci kapsułek, ale jest także ta sproszkowana, czysta i właśnie taką używam do moich zielonych koktajli. Ta zakupiona przeze mnie nie była poddawana obróbce termicznej, jest organicznie czysta i... bardzo smaczna :-) Drobny beżowy proszek ma wspaniały aromat, który natychmiast skojarzył mi się z deserem bakaliowym i lodami :-)

Korzeń maki jest bogaty w minerały i składniki odżywcze takie jak wapń, selen, magnez, potas, cynk i żelazo, a także kwasy tłuszczowe - kwas linolowy, kwas palmitynowy i kwasy oleinowe. Maca zawiera witaminy z grupy B (B1, B2 i B6), witaminę E i C, a także 19 cennych aminokwasów oraz polisacharydy. Jako, że korzeń maki składa się głównie z węglowodanów, jest źródłem siły fizycznej i umysłowej.

Główne właściwości zdrowotne maki, to:
  • wzmocnienie systemu immunologicznego
  • poprawa witalności
  • redukcja zmęczenia fizycznego i psychicznego
  • wspomaganie procesów myślowych i pamięciowych
  • zapobiega osteoporozie i anemi
  • reguluje gospodarkę hormonalną kobiet i mężczyzn
  • wspomaga płodność
  • odżywia wyniszczony organizm
  • działa antydepresyjnie

Zastosowanie maki w wielu schorzeniach sytuuje tę roślinę w gronie super żywności.  Spożywanie jej utrzymuje organizm w dobrej kondycji spowalniając procesy starzenia i przemęczenia. Jako roślina o właściwościach odżywczych polecana jest kobietom w ciąży, w czasie laktacji, a dla mężczyzn jako afrodyzjak w naturalny sposób wzmacniający siły witalne mężczyzny.

W koktajlach zalecam stosowanie maki szczególnie w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego i psychicznego. Ponieważ ma działanie silnie energetyzujące, najlepiej spożywać ją rano, bo choć ma także właściwości redukujące problem bezsenności, spożywanie jej wieczorem może uniemożliwić zaśnięcie :-) Dzienna dawka czystej sproszkowanej maki nie powinna przekroczyć 2-3 łyżeczek.  To akurat tyle, ile można dodać do aromatycznego koktajlu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz